söndag 19 februari 2012

Lyckad natt!

Har inte bloggat på ett tag, jag vet, men frustrationen över en person har varit för stor...tänkte skrivit några rader i stundens hetta men vet att jag bara hade ångrat mej efteråt...
Så nu tänkte jag skriva om något positivt istället :)
Vet inte om jag har berättat att lille Viggo har sovit mellan mej och Henke varje natt sen han föddes, så mysigt är det! Både han och jag har kunna slappna av och fått bra sömn under natten men nu när han börjar bli en stor kille tänkte vi prova spjälsängen. Natten till igår gick bra, han sov några timmar i den när vi gick och la oss, sen ville han ha mat och då bar jag över honom till oss, vi somnade gott och jag tänkte ändå att detta va lyckat :) hehe sen va det mat igen vid 5-tiden, testade då att lägga honom i spjälsängen igen (med tanken i bakhuvudet att om han inte vill så får han självklart komma tillbaka till våran säng) men han somnade förvånansvärt fort så jag gick och la mej.
Testade inatt igen och han sov där hela natten, bara en "mat-paus", ett blöjbyte och lite mys mellan 3.30-5.00 ca :) Vet inte varför men är tröttare idag än på länge, borde de inte vara tvärtom?! Tror jag har svårt att slappna av när inte Viggo ligger bredvid. Hehe
Får se hur vi gör inatt :) nu ska jag vila en stund medan Mr H och Viggo är ute på en promenad :)

1 kommentar: