onsdag 22 februari 2012

Lite update!

Okej, lite uppdatering nu då...
Det stora uppdraget idag har varit att städa hela lägenheten. Har inte storstädat ordentligt sen Viggo kom, har juh damsugat och så men inte torkat golv och så, så det va verkligen dags. Syster va här en snabbis och hälsade på, drack kaffe och myste med Viggo :) Vi åkte en snabbis till "rusta", köpte några flyttkartonger, det va bara ett måste att packa om och organisera om bland mina frisör-saker. Packade inte jätte smart när jag slutade jobbet, ville mest bara där ifrån så slängde mer eller mindre ner mina saker i lådor och drog...så det va dags att ordna upp de där nu.
Ikväll har jag fått gjort både de ena och andra, Viggo har sovit så gott i sitt "babyskydd", ja precis i "babyskyddet"! Han vill inte riktigt sova nån annan stans än i famnen på kvällen, och jag hade lite och pyssla med så testade att sätta honom där (tänkte att där brukar han juh sova när vi ska nån stans, haha) så "peppar peppar" han har sovit jätte gott dör nu :) hehe man får ha sina knep!
Va på gekås i helgen med Alice, inhandlade en taklampa till "barnrummet", super bra blev det! Är jätte nöjd med den :)
Nä, nu är det nog dags att "öppna matfabriken", byta på lilleman och hoppa i säng. Börjar bli super trött!
Natti Natti!

2 kommentarer:

  1. hur har ditt liv ändrats sen söta Viggo kom till världen? med sovvanor och lite så? och är det som du tänkt dig att ha en liten hos sig? det verkar iaf som att ni har det supermysigt och så :) kul o läsa om er.

    SvaraRadera
  2. Hela min tillvara har kastats om, som jag tror de blir för alla nyblivna föräldrar :)
    Alla sovvanor har ändrats, går juh upp senast åtta nu och de hände nästan aldrig innan ;) sen hur man prioriterar har också ändrats, men de e så roligt och mysigt :)
    Kunde inte innan föreställa mej hur det skulle bli, de kan ingen. Och det har kommit många "överraskningar" på bara dessa sex veckorna :)
    Kul att du läser bloggen :)
    Kram

    SvaraRadera